Lovely clothes are timeless - Pleasure work 永遠を刻む喜びの仕事

One of my big customer who has collected my design work so far. Her collection are bags and child dresses. In this time I got a special request from her. It is to redesign dress which she bought for her daughter two years ago. She loves very much material and design. but that dress became almost small for her daughter. Her wish that such a lovely dress could wear much longer. We believe that hand made clothes would be possible to wear over long time... Anyhow it is for me pleasure work.






先日、顧客の方からのリクエストで2年前にお求め頂いたお嬢様のチュニックドレスのお直しのご要望を頂きました。とても生地とデザインが気にいられているという事で、お嬢様には長く来て頂きたいとの事でした。お袖が着いた物でしたので、そのお袖を取りサイズを大きくする為に使用致しました。巻スカートはマダム用にデザイン致しました巻スカートタイプのエプロンを気に入って頂き、お嬢様の巻スカートにしたいとの事でした。こちらは裾を上げて、ウエストをずらしただけですので、お嬢様が大人に成っても着て頂けるようにお直しさせて頂きました。時を超えて大切に取り扱って頂く事の嬉しさを今回大変実感致しました。(英語訳と一部内容が違います。)


                                                         
                                                                        garden at home


                                                                                                 Roses

人気の投稿